Презентація до уроку
Відео уроку
5. Інтегрований урок у 3 класі. Природознавство. Трудове навчання.
Рослини, які були посаджені на уроці (грудень 2016 року)
Результати нашої рботи (травень 2017 року)
6. Інтерактивне навчання учнів початкової школи.
7. Урок з основ здоров'я. 4 клас
8. Урок Я у світі. 3 клас.
9. Урок розвитку мовлення. 4 клас. Тема: Складання наукового опису річки Дніпро.
10. Урок природознавства.4 клас. Навчальний проект. Материки Землі.
11. Приклади інтерактивних ігор
Наведу приклади
деяких інтерактивних ігор на уроках, які я використовую:
«Кубування»
Фрагмент уроку природознавства
Питання:
1.
Рослини –
живі організми.
2.
Чим
живляться рослини? Де беруть їжу?
3.
Умови для
життя рослин.
4.
Протягом
якого часу ростуть рослини?
5.
Чи
рухаються рослини? Пересуваються з місця на місце?
6.
Яку
користь приносять?
Відповіді:
1.
Рослини
живі організми, бо вони – дихають, живляться, ростуть, розмножуються,
відмирають.
2.
Рослини
живляться поживними речовинами, що вбирають із ґрунту.
3.
Для життя
рослин потрібні поживні речовини, вода, повітря, тепло і світло.
4.
Рослини
ростуть протягом усього життя. Навіть у 100-літнього дуба ростуть гілки,
виростає листя.
5.
Рухаються. У них ростуть коріння, листки, квіти, плоди.
Листки і квіти рослин повертаються за сонцем, але рослини не пересуваються.
6.
Рослини
виділяють кисень, очищують повітря, виділяють речовини, що знищують
хвороботворні бактерії (лікарські рослини), дають продукти харчування, із них
виготовляють тканини, ліки. Рослини називають «легенями планети», «зеленими
друзями».
Прийом «Сенкан»
Частіше цей прийом можна
застосовувати на уроці української мови, також можна і на уроці літературного
читання (складання за правилами коротких «віршів»)
№ рядка
|
Зміст рядка
|
Приклад
|
1
|
Словникове
слово (іменник)
|
Абрикос
|
2
|
Прикметники
(опис)
|
Жовтий, червонобокий,круглий,
солодкий,запашний
|
3
|
Дієслово
(дія)
|
Розцвітає, росте, спіє
|
4
|
Речення
|
Вже достигли запашні, червонобокі
абрикоси
|
5
|
Висновок
|
Фрукт
|
Прийом «Антивірус»
На уроці української мови можна запропонувати
учням таку гру. Запропонувати по 2 групи словникових слів, в одній
цілеспрямовано допущені помилки; поряд для контролю можна подати ці самі слова,
написані без помилок. Завдання – знайти слова, спотворені «вірусом» і
«вилікувати» їх, виправивши помилки.
апильсин апельсин
бетон
битон
велосепед велосипед
гриміти
греміти
децеметир дециметр
директор деректор
президент призидент
ввечері
ввечирі
диржава
держава
океан
окиан
сімидесяти
сімдесяти
телифон
телефон
«Криголами»
На уроці літературного читання можна
застосував гру відповідно до теми уроку. У 3 класі вивчається твір Михайла
Стельмаха «Гуси – лебеді летять». Перед вивченням цього твору застосовуємо гру
«Криголами». За поданими літерами алфавіту надати характеристику своєї мами.
А – активна
Б – бадьора
В – весела
Г – гарна
Д – добра
Е –
енергійна
Потім після ознайомлення із
змістом оповідання запропонувати проаналізувати дібрані слова. Вияснити, чи
підходять вони за характеристикою цим героям.
Букви можуть бути
різними, в залежності від завдання. Один із учнів дібрав слово на букву «б» -
богиня, так він охарактеризував свою маму, бо так називає її тато.
У 4 класі за підручником
О.Я.Савченко вивчається оповідання Всеволода Нестайка «Шурка і Шурко». Цю гру можна застосувати, давши завдання
охарактеризувати друзів
Д – (доброзичливі)
Р – (розумні, радісні)
У – (улесливі)
З – (завзяті)
І – (ініціативні, інтересні)
Можна застосувати цю гру на уроці природознавства під
час вивчення теми «Вода в природі» 3 клас. На картках зображені явища природи,
рослини чи тварини. Учням необхідно виділити предмети, які пов’язані якимось чином із водою, пояснити свій вибір.
Асоціативний
кущ
При вивченні
теми з літературного читання «З
народного джерела» можна застосувати цю гру з передбаченням, що ж буде входити
в зміст цієї теми: мирилки, лічилки, загадки, казки, прислів’я, приказки,
скоромовки. Також під час написання наукового опису Дніпра з української мови
діти підбирають асоціації до слова річка.
Дискусія
Цю гру можна застосовувати на уроках Я у світі
та Основи здоров'я . Спочатку до
активного словникового запасу учнів вводяться фрази, що часто вживаються в ході
дискусій: «Я вважаю», «На мою думку», «Я з вами частково згоден, але…», «Я
поважаю вашу думку, але…», «Я з вами не
згоден», «Це не має значення». Розігруючи
життєві ситуації діти вчаться відстоювати себе та свою точку зору. Можна
готуватися до дискусії, а можна і проводити зразу, в залежності від складності
теми. Якщо готувати заздалегідь, то треба дати тему, перелік можливої
літератури для використання. Далі учні об’єднуються у дві команди: А –
«стверджуюча», Б – «заперечуюча». «Стверджуюча» команда висуває свої
твердження, аргументи, докази. «Заперечуюча» має знати свої твердження,
аргументи, докази. Обидві команди беруть участь у мікродискусіях. Суперники мають бути коректними один до
одного, уважно слухати висловлювання інших, не сперечатися, на кричати, не
перебивати один одного. У 3 класі з
предмету «Я у світі» є одна із тем «Основні права та обов’язки в сім'ї. Шанобливе
ставлення до старших та інших членів сім'ї. Родинні стосунки» ми можемо
застосувати цю гру «Дорослі завжди праві»
Команда Оптимісти має
довести, що дорослі завжди праві. Спочатку вони говорять як вони розуміють
слово « дорослі». Це люди, які мають життєвий досвід, багато вчились і багато
знають. Я вважаю, що дорослі завжди праві, тому що, по-перше, вони набагато
старші за нас, вже довго живуть на світі, навчались у школі, багато з них – в
інститутах; по-друге – це наші батьки та вчителі, і ми повинні їх поважати.
Наведу такий приклад. Одного разу наш клас збирався у похід. Я готувалася із
захопленням,т зібрала дуже велику сумку. Мама сказала, що треба взяти крім
солодкого напою ще й пляшечку з водою, так як це було літо і погода була
спекотна. А я відповіла, що для неї вже немає місця. Так моя вода залишилася
вдома. І що ви думаєте?. Під час походу мені дуже хотілося пити іменно води, бо
солодкі напої не допомагали, а її в мене
не було. У товаришів вода була, але чашки, щоб попити не було, а з чужої пляшки
пити не можна. Так я зрозуміла, що мама була права. Цей приклад доводить, що
дорослі завжди праві.
Команда Песимісти: ти вважаєш, що дорослі завжди праві. Але твій
приклад із походом можна розглянути з іншого боку. Справа в тому, що ми повинні
загартовувати в собі витримку. Мабуть тобі не доводилося терпіти, не бути
заощадливим, щоб тобі вистачало малої части того, що в тебе є, бути
передбачливим. Не всі ж учні «помирали» від спраги, а тільки ти. Я думаю, що
твої батьки не приділяють уваги твоїм потребам, тому вони не праві.
Вузлики
На уроках математики
дітям можна пропонувати «математичні вузлики». Використовуючи цифри складати
слова, вислови, речення, прислів’я. Наприклад: Учням пропонується розгадати
загадку
Дерев’яний та довгенький,
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю,
Усіх діток потішаю.
Завдання. Розмістити фігури так, щоб кожне наступне число було більше на 4 від попереднього, і записати відгадку.
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю,
Усіх діток потішаю.
Завдання. Розмістити фігури так, щоб кожне наступне число було більше на 4 від попереднього, і записати відгадку.
28
|
12
|
8
|
16
|
24
|
20
|
32
|
Ц
|
Л
|
О
|
І
|
Е
|
В
|
Ь
|
Інформаційна
пилка
В цій грі створюється ситуація спілкування,
коли учасники володіють різною інформацією. При використанні цієї гри текст
поділяється на декілька частин, або використовується декілька текстів з однієї теми. Ці частини даються
кожному учню для читання. Потім вони спілкуються між собою, щоб дізнатися про
зміст кожної частини, або про різні точки зору на одну тему. Цей метод можна
використовувати як на уроках природознавства так і на уроках літературного
читання. Під час вивчення
Мозаїка
Учням пропонується самостійно опрацювати
матеріал (кожному різний) і записати його в один із розділів таблиці за певний
час. Після цього діти по черзі знайомлять однокласників з записами, які в свою
чергу використовуються іншими учнями для заповнення таблиці. Цей метод можна
застосувати під час вивчення теми «Корисні копалини» на уроці природознавства у
3 класі. На одному уроці вивчаються корисні копалини – гірські породи, які
використовує людина. На початку уроку дітям треба чітко поставити завдання про
те, що вони повинні занотувати:
1) Властивості корисної
копалини;
2) Де її видобувають і
як;
3) Як її використовують.
У таблицю діти будуть записувати потрібну інформацію
під час опрацювання статті підручника та обміну інформацією.
Кінцевий результат цього уроку – складена таблиця в
кожної дитини.
Граніт
1) Міцний важкий
камінь; складається із зерен трьох мінералів: польового шпату, кварцу і
слюди.
2) Видобувають у
кар’єрах або горах;
3) Використовують у
будівництві: фундаменти, опори мостів, оздоблення стін будинків.
|
Природний газ
1) Безбарвний, з ледве
відчутним запахом; легший за повітря, від вогню спалахує; під час горіння
виділяє багато тепла.
2) Родовища газу є
Поблизу Карпат, у Криму, на дні Чорного моря.
3)Використовують у побуті;з газу отримують
пластмаси, штучний каучук, з якого виготовляють гуму.
|
Вапняки
1) Тверді; різні за
кольором;
2) Утворилися зі
скам’янілих черепашок давніх морських молюсків; мають красиву візерункову
поверхню.
3) Використовують для
облицювання будівель як всередині , так і зовні.
|
Нафта
1) Маслянисто темно-
бура рідина; колір її залежить від її складу.
2) Видобувають поблизу
Карпатських гір
3) Виготовляють безліч
корисних речей: бензин, гас, машинні масла, пластмаса, штучний каучук,
синтетичні волокна, фарби, лаки, ліки, асфальт.
|
Вчитель повинен пам’ятати, що закріпити результат проведеної вправи і
поставити завдання для подальшої роботи допоможе рефлексія, яка здійснюється
після кожної інтерактивної вправи.
Проводячи якомога частіше такі ігри, це буде
сприяти розвитку інтелектуальних, та творчих здібностей школярів, а також
формуванню їх особистості – самостійної, самовпевненої, що вміє спілкуватися,
доводити свою думку та поважати думку товариша.













Комментариев нет:
Отправить комментарий